marți, 24 septembrie 2024

Aventura mea grecească. Pyrgos

 

11.09. Ne-am închis obloanele la geam ca să nu ne trezească lumina de la geam, dar ne-a trezit o cioară puțin după 7. După micul dejun, la invitația gazdei, am mers pe plaja din Chora. Ne-am hotărât să plecăm mai repede cu o zi de pe insulă ca să vedem zona istorică a Atenei. Așa că gazda ne-a rezervat un airbnb în apropierea Acropolelui. La plajă am primit indicații de vizitare a orașului istoric de la Kostas.

Apoi am plecat și am urcat către acele zone de la capătul opus al insulei (Panormos și Rochari), tot mai sus pe munte și n-am văzut prea multe localități locuite. Într-o singură vale se vede verde, valea fiind singura producătoare de legume din insulă. De la capătul insulei am coborât încet către malul mării și ne-am oprit la Panormos. Am lăsat mașina în parcare și am dat o raită pe la centru, apoi am coborât în golf la plaja Rochari unde am petrecut un pic de timp la soare. Nu foarte aglomerată, plaja are un mic bar unde se poate bea o bere și se poate lua ceva de mâncare. Lucru interesant la plajele din Tinos: dacă închiriezi un șezlong poți lua de mâncare și de băut gratuit. N-am întrebat cât este un șezlong și în ce limite poți consuma la ei, dar încă un lucru interesant, pe insulă parcarea e gratuită. Dar dacă nu găsești loc de parcare poți trage pe marginea drumului cu avariile puse și nu are nimeni treaba ta. 







Am aflat că pe insulă, în orice local, îți poți lăsa pe masă geanta, portofelul, telefonul și acolo le vei găsi. În oraș am străbătut pietonala cu suveniruri în căutare de amintiri de pe insulă și cadouri și am văzut persoane care, pe marginea drumului, pe spațiul special creat pentru ei, străbat în patru labe, cu capul plecat,
 până sus la biserica cea mai mare a insulei tot drumul în semn de penitență. Am băut un ceai și un suc natural la cel mai frumos local din partea de taverne a insulei. Apoi am găsit pe străduțe întortocheate cu sensuri unice supermarketul și am făcut câteva cumpărături. Există brutării cu pâine foarte gustoasă, patiserii cu tot felul de bunătăți, cafenele, localuri cu mâncare specifică, dar și localuri fastfood, iar cele cu specific de pește își procură materia primă (pește și fructe de mare) din supermarket, așa că nu-s recomandate. Am testat cele 5 tipuri de bere grecească (din care două negre), am gătit un grătar și am luat o cină târzie după ce s-a întors gazda de la plajă. Am depănat amintiri și ne-am retras la somn după 11, cu regretul că am uitat acasă telescopul! Ne-am rezervat bilete pentru feribot pentru dimineața de vineri.

 

Niciun comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails